e-dönüşüm hizmetleri e-fatura nedir

E-Dönüşüm Hizmetleri

E-Dönüşüm kapsamında yer alan ana başlıkları ve detayları ile sizler için aşağıda paylaştık.

E-Fatura Nedir?

E-Dönüşüm hizmetlerinin ilk adımlarından biri olan e-fatura, işletmenizin kestiği faturaların elektronik ortama taşınması ve tamamen elektronik ortamdan alınıp gönderilmesidir. GİB e-fatura hakkında detaylar.

E-Faturaya Nasıl Başvurulur?

E-Faturaya geçiş yapmanın belli kanalları vardır. Bunlar; GİB Portal, GİB ile Entegrasyon ve Özel Entegratör üzerinden geçiştir.

E-Faturaya başvuracak firmaların mali mühür temin etmeleri gerekir. Şahıs firmaları ise e-imza ile de başvuru yapabilirler. Fakat tüzel firmaların başvurularını mali mühürle yapmaları gerekmektedir.Mali mühür ya da e-imza edindikten sonra GİB başvurunuzu tamamlayarak e-faturaya geçişinizi tamamlamış olursunuz.

E-Arşiv Nedir?

Faturalarınızın elektronik ortamda kesilmesi ve saklanması demektir. E-Arşiv mükellefleri, elektronik ortamda oluşturdukları faturayı karşı tarafa elektronik ortamda ya da yazılı belge olarak iletirler, diğer nüshası ise elektronik ortamda muhafaza edilir.

E-Arşiv Nasıl Başvurulur?

E-Arşiv Fatura uygulamasından yararlanmak isteyen mükelleflerin, öncelikle e-fatura uygulamasına kayıtlı olmaları gerekmektedir. E-Arşiv Uygulamasından yararlanmak isteyen mükellefler, farklı yöntemlerle başvuru yapabilirler.

E-İrsaliye Nedir?

E-irsaliye matbuu olarak kesilen sevk irsaliyesinin elektronik ortama taşınmış, tüm hukuki niteliklere sahip, elektronik ortamda oluşturulan,iletilen ve muhafaza edilen şekli olarak nitelendirilir ve e-Dönüşüm hizmetlerinin önemli bir parçasıdır. E-irsaliye dijital ortamda oluşturulduğu için, kullanıcıların kâğıt masrafından tasarruf etmesini, geriye dönük irsaliyelerin incelenmesi ve hızlı gönderim gibi kolaylıklar sağlamaktadır.

E-İrsaliyeye Nasıl Başvurulur?

E-İrsaliye uygulamasından yararlanmak isteyen mükelleflerin öncelikle e-Fatura kullanıcısı olmaları gerekmektedir. Mükellefler, e-İrsaliye uygulamasını, e-Fatura uygulamasında kullandıkları aynı yöntem ile kullanmak zorundadır (portal,özel entegrasyon)

E-Defter Nedir?

Vergi Usulleri Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK)’na göre firmalar için tutulması zorunlu olan defterlerin(yevmiye defteri, defter-i kebir gibi) elektronik ortamda hazırlanıp muhafaza edilmesi için geliştirilen uygulamadır.

E-Deftere Nasıl Başvurulur?

Tüzel kişiler kendilerine ait mali mühür, gerçek kişiler ise kendilerine ait mali mühür veya elektronik imza ile başvurusunu internet üzerinden yapabilir. Kullanıcılar elektronik fatura uygulaması için temin ettiği mali mührünü elektronik defter uygulamasına başvurmak için de kullanabilir. Posta yolu ile başvurular kabul edilmemektedir.

storecrosschevron-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram