Google alışveriş reklamları kaldırılıyor

Bir çoğumuzun arama motoru olarak kullandığı, pazarın büyük kısmına sahip olan Google, arama ana sayfasındaki ürün reklamlarını (Google Shopping Ads) Türkiye için kaldırma kararı aldı. Merak etmeyin, daha gelişmiş özellikler ile alışveriş kısmında yine görebileceğiz.

Ürün aramalarınızda aynı ürünü, varyasyonları ve diğer bir sitedeki fiyatını arama motoru içindeyken üstte gösteriyordu. Reklam veren firmaların maliyetlerini düşürmesinin yanı sıra, alıcıya direk satış yapma olanağını sağlayabildiği bölüm gösterilmeyecek.

google alışveriş reklamları

Ziyaretçilerin kısa yoldan ürünün fiyatı ve temel özelliklerini görebildiği bu bölümün kaldırılıyor olması alıveriş için arama yapanları biraz zorlayacak. Aynı zamanda diğer markalar için de eşit oranda tanıtım hakkına sahip olabilecekleri bir uygulama olduğu da söylenebilir.

Rekabet Kurumu ile vardığı sonuçta özetle bu açıklanmış oldu. Zaman içerisinde iyileştirmeler yapılarak geri dönüş sağlanacağı belirtildi. Google ürün reklamları ne zaman kapanıyor sorusunun cevabı ise 10 Ağustos 2020.

Reklam verenlerin mail adreslerine gelen bilgilendirme mesajı: Detaylar

Ne değişiyor?

Google’ın, Rekabet Kurulunun Mayıs 2020 tarihinde yayımlanan kararına uyum sağlanması adına, Google Türkiye arama sayfalarında bulunan Shopping reklamlarını ne yazık ki 10 Ağustos 2020 tarihi itibariyle artık göstermeyeceğini bildirmek üzere sizinle iletişime geçiyoruz. Shopping reklamlarınız diğer yerlerde bulunmaya devam edecektir.

Bu karar, Google’ın kolay bir şekilde aldığı bir karar değildir ve bu durumun daha az alternatif yaratacağına ve Türkiye’de bulunan müşterilerin, satıcıların ve arama karşılaştırma sitelerinin daha az kalitedeki bir deneyim ile karşılaşacağına inanıyoruz. Konu hakkında detaylı bilgiye bloğumuzda bulunan yazıdan ulaşılabilmektedir.

Sıradaki Adımlar

Bu durum Türkiye’yi hedefleyen halihazırdaki Shopping kampanyalarınıza yönelik trafikte değişikliğe sebep olabilir.

Bu değişikliğe hazırlanmak ve bu değişikliğin işiniz üzerindeki etkilerini hafifletmek adına aşağıdakileri öneriyoruz:

  • Reklam kampanyaları performansınızı ve bütçelerinizi gözden geçirin. Bütçenizi; Arama, Video, Görüntüleme veya Uygulama gibi diğer reklam formatlarına veya kampanyalara kaydırmak isteyebilirsiniz.
  • Teklif verme stratejilerinizi uyarlayın. Akıllı Shopping kampanyalarını kullanıyorsanız, işinizin gerekliliklerine bağlı olarak, hedef ROAS (reklam harcamalarından elde edilen gelir hedefi) belirlemenizi tavsiye ederiz. Manuel şekilde teklif veriyorsanız tekliflerinizi koşullara uygun hale getirmek isteyebilirsiniz.
  • Kampanya performansını takip etmeye ve bu doğrultuda kontrolleri duruma uyarlamaya devam edin. Google reklamlarının işinizin hatırı sayılır şekilde büyümesini sağlamaya devam etmesini temenni ediyoruz. İş ortaklığınız için teşekkür ederiz. İlave sorunuz olması halinde hesap ekibiniz ile görüşebilir veya bizimle iletişime geçin linkinden bize her zaman ulaşabilirsiniz.
crosschevron-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram