web sitesi yaptırmak istiyorum örnek tatil sitesi

Web Sitesi Yaptırmak İstiyorum

Web sitesi yaptırmak istiyorum ama nereden başlayacağımı bilmiyorum. Siz de böyle diyorsanız sizin için hazırladığımız bu makaleyi okuyun

Web Sitesi Yaptırmak İstiyorum ama Nereden Başlayacağımı Bilmiyorum?

Eğer bu soruyu soruyorsanız, doğru yerdesiniz! Bu makalede, tecrübelerimize dayanarak size rehber olacak birkaç öneri sunuyoruz. Web sitesi yapım sürecini, doğru firmayı nasıl bulabileceğinizi ve teklifler alırken dikkat etmeniz gereken önemli noktaları öğrenebilirsiniz.

Web tasarım firmasına site yaptırmadan önce, web sitenizin tipini ve amacını netleştirelim.

  • Kişisel web sitesine mi ihtiyacınız var?
  • Kurumsal firmasınız, üreticisiniz ve hizmetlerinizi, ürünlerinizi tanıtmak mı istiyorsunuz?
  • Ürünleriniz ve hizmetleriniz var ve bunları bir e-Ticaret sitesi üzerinden satmak mı istiyorsunuz?

Kişisel web sitesi istiyorsanız; Kendinizi, projelerinizi veya hobilerinizi tanıtmak için sade ve profesyonel bir kişisel web sitesi oluşturabilirsiniz.

Kişisel web sayfası nedir? Şirket, kuruluş veya kuruma ait olmayan, kişisel içerik barındırmak üzere oluşturulan web sayfalarıdır. Kişisel web sayfaları makaleler, akademik bilgi, eğlence veya ortak ilgi alanlarına sahip diğer insanlarla sosyal ağ oluşturmak için kullanılabilir. Kişisel becerilerinizi, deneyimlerinizi, kariyer pazarlaması ve özgeçmişinizi ekleyerek kullanabilirsiniz. Yazılarınızı paylaşabilir, resimlerinizi sergileyebilir, yemek tarifleri verebilir ve hobilerinizden bahsedebilirsiniz. Akademik makale, etkinlik ve duyurularınızı paylaşabilirsiniz.

Sanatçılar, tasarımcılar, fotoğrafçılar gibi yaratıcı profesyonellerin işlerini sergiledikleri portföy ve referans siteleri de kişisel web sitesi türlerine örnektir

Kurumsal firma iseniz; sizin için hazırlanacak kurumsal web sitesi hedef kitlenizin sizi en iyi anlayabileceği, sektörünüzse uygun görseller ve içeriklerle tamamlanmış, kurumsal kimliğinizi ve hizmet gösterdiğiniz sektörü net biçimde ifade edecek bir kurumsal web sitesi olmalı, sektörünüze ait özellikleri içinde barındırmalı ve hedef kitlenizin isteklerine net biçimde cevap verecek bir kurumsal web sitesi tasarımı olmalıdır.

Kurumsal web sitesi nedir? Şirketlerin veya kuruluşların hizmetlerini, ürünlerini ve marka kimliğini tanıtmak amacıyla oluşturdukları profesyonel web siteleridir.

Web sitenizde müşterilerinize, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını net bir şekilde gösterin.

Örneğin; mimari model maketler üreten bir firmasınız ve işinizin sadece yurt içinde değil yurt dışında da etkili olmasını istiyor olabilirsiniz. Birden fazla dil kullanarak hizmet ve ürünlerinizi tanıtabilir, en iyisinin siz olduğunuzun bilinmesini sağlayabilirsiniz. Daha çok müşteri ile iletişime geçebilirsiniz.

E-Ticaret ile uğraşan bir firma iseniz; hazırlanacak olan e-ticaret sitesi hedef kitlenizin satın almaya teşvik edilmesi üzerine tasarlanmalıdır. Başarılı bir e-ticaret sitesi müşterilerine gerekli bilgiyi en kolay yoldan, en doğru biçimde iletebilen olmalıdır. Müşterinin tüm sorularına cevap veren ve kolayca satın alma işlemi gerçekleştirebileceği bir tasarıma sahip olandır. Siteniz ziyaretçisi sitenizden alışveriş yapmak istemeli ve bu alışverişten keyif almalıdır.

E-ticaret sitesi nedir? Ürün veya hizmetlerin internet üzerinden satıldığı, sanal bir mağazadır. Müşterilerin ürünleri online olarak inceleyip, farklı ödeme yöntemleri ile satın almalarını sağlar. Firmanızın daha geniş bir kitlere ulaşmasına olanak tanır.

Bir e-ticaret sitesi, daha karmaşık bir yapıya sahip olduğu için daha fazla deneyim gerektirir. Süreçlerin, basit bir web sitesine kıyasla daha dikkatli bir şekilde ele alınması gerekir. Müşterinin ürünü teslim almasının ardından da ticari akış devam eder.

eTicaret sitelerinin sürekli geliştirilmeleri, güncellenmeleri ve kontrol edilmeleri gereklilikdir.

Günümüzde birçok web sitesi bu üç kategorinin birden özelliklerini taşıyabilir.

  • Bir şirket hem kurumsal bir web sitesine hem de bir e-ticaret sitesine sahip olabilir.
  • Web sitelerinin tasarımı, içeriği ve kullanımı hedef kitleye ve amaca göre şekillendirilmelidir.
  • Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve sosyal medya gibi dijital pazarlama yöntemleri, web sitelerinin görünürlüğünü artırmak için önemlidir.

Web sitenizde; ziyaretçilerinize değer sunmak ve onların ihtiyaçlarını karşılamak en önemli hedefiniz olmalı. Sitenizin içeriğini oluştururken ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ön planda tutmalı, faydaları net bir şekilde anlatmalı ve kullanıcı deneyimine önem vermelisiniz.

Harika, hangi amaçla web sitesi yaptırmak istediğinize karar verdiniz artık sitemizi tasarlamaya, hayal kurmaya başlayabiliriz.

Sitenizin ismi ne olmalıdır?

Site isminiz sizin marka adınız olacaktır. Buna domain diyeceğiz. Bu isim ile tanınacaksınız. Bir anlamda şirket isminiz gibi düşünebilirsiniz. Ama internetteki isminiz olacak. Resmi şirket isminizden faklı olabilir.

Örneğin; Şirketinizin ismi Yasemin Tekstil Limited Şirketi olduğunu düşünelim, internetteki isminiz yasemintekstil.com olabileceği gibi giyimsanattir.com gibi bir isim de düşünebilirsiniz.

Domain uzantılarından seçim yapabilirsiniz. .com, .net, .org, veya .com.tr. internetteki soyadınız gibi düşünebilirsiniz.

Örneğin; .org uzantısı organizasyon, dernek veya vakıf iseniz tercih edebileceğiniz bir uzantıdır.

Domainin kullanılabilir olduğunu nasıl kontrol edebilirsiniz?

Buradan alan adı kısmına istediğiniz domain adını yazıp sorgusu yapabilirsiniz. Boşta görünüyorsa onu kendinize saklayabilirsiniz.

Domainler ne kadar süre alınabilirler?

En az 1 yıl en fazla 10 yıl olacak şekilde bir domaini adınıza tescil ettirebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken önemli nokta domaini adınıza tescil ettirirken vereceğiniz mail adresinizin kullanılabilir ve uzun süre de kullanacağınız bir adres olarak belirlemenizdir. Alırken domaine doğru karar vermeniz önemli, iptal edilemez olduğu aklınızda kalsın.

Domainim vardı kaybettim? Eski domainimi nasıl geri alabilirim? Bunlar ve benzeri sorular ile karşılaşıyoruz. Bu konuda dilediğiniz zaman bize iletişim sayfamızdan ulaşıp ücretsiz destek alabilirsiniz.

Siteniz nerde yayınlanacak, Hosting Nedir?

Sitenizin yayınlanacağı alan şeklinde düşünebiliriz. İş yeri kurduğunuzda kiraladığınız ofis, depo gibi düşünebilirsiniz. Siteniz internet üzerinde ve server adı verilen bir bilgisayarda saklanır.

Ofis veya depolarda olduğu gibi bir metre karesi var ve bu alan megabayt ölçü birimi ile ölçülür. Alan konusunda yazacak çok şey var ama şunu bilmek yeterli; güvenlir bir hosting firmasından alınmalıdır. Yıllık veya birkaç yıllık şeklinde ödenebilir. Ödeme yapılmazsa siteniz silinebilir ve kayba uğrayabilirsiniz.

Kendi hosting alanınızı almak isterseniz tıklayın.

Web sitesi tasarlayan firmalar,  tekliflerinde genellikle domain ve hosting bedellerini ilk yıl için ücretsiz verirler.

Domain ve Hosting hizmetinin tarafınızdan alınması sitenizi yapacak firma için genellikle fark etmez. Bazı firmalar biz kendi hosting hizmetimizi sağlıyoruz diyebiliyorlar. Bu ayrıca sitesinizin hep onlarda kalacağı anlamına da geliyor olabilir.

İnternette kullanacağınız isim kullanılabilir durumda ve hosting konusunda da karar verdiyseniz yolu yarıladınız demektir.

Web sitenizin görünüm ve içerik kısmına geçebiliriz.

Hazırlanan tasarım sizi, işinizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi yansıtacaktır. Site misafirlerinizin kolayca gezinebileceği, aradığını bulabileceği ve size ulaşmak isteyebileceği bir site hayal etmenizde fayda var.

Gereksiz karmaşa, çok fazla renk ve düzensiz bir tasarımdan kaçınmalısınız. Ziyaretçi doğru yerde olduğunu bilmeli ve güven duymalıdır. Sonraki maddelerde size bu konuda bazı ipuçları da vereceğim.

Diğer tasarımcılardan ilham alın.

Aynı iş üzerine çalıştığınız rakip firmaları veya iş ve alandan bağımsız olarak diğer web sitelerini inceleyip hayalinize yakın olanı belirlemeniz çalıştığınız web tasarım firmasının işini kolaylaştıracaktır. Burada çalıştığınız firma ile anlaşabilmeniz de oldukça önemli. Ne istediğinizi anlayabilen ve uygulayabilen bir firma tercih etmenizi öneririz.

Belirtmekte fayda var, birebir siteyi kopyalamayın. Kopyaladığınız sitenin hep gölgesinde kalabilirsiniz. Sitenizi özgünleştirecek noktalar belirleyin.

İlham kaynakları için internet dünyasının dışına bakın. Örneğin; televizyon reklamları, billboardlar ve kataloglar. Farklı tasarım türlerini araştırın, ürün tasarımları, sunum şekilleri veya yeni ürün lansmanları.

Web sitesinde olmaz ise olmazlar vardır. Web tasarım firması ile çalışmaya başlamadan buradan neler olması gerektiğini inceleyebilirsiniz.

Sitenizin tasarımını basit ve sezgisel tutmaya çalışın.

Tasarımınızı basit ve sezgisel tutun. Yazılarınızın, ürün tanıtımlarınızın veya hizmet tanımlarınızın özgün olması oldukça önemlidir. Site içi gezinti menüleriniz kolay, amacına uygun olmalıdır.

Mantık, ziyaretçinize sitede kolaylıkla rehberlik etmelidir. Tasarladığımız site ile etkileşime girecek insanlardan bahsettiğimize göre UX (Kullanıcı Deneyimi) tanımlıyor oluruz. Elbette bu konu oldukça uzun ama basitçe ziyaretçinin sitenizde geçirdiği zamanda ona yaşattığınız tecrübe olarak düşünebilirsiniz. Basit bir deyişle, aradığını bulabilmeli ve güvenli site düşüncesi ile sizinle iletişime geçmeli.

Sitenizde CTA 'lar olsun. Nedir? "Call to Action" yani "Eylem Çağrısı". En basit eylem çağrısını “Sepete Ekle” olarak düşünebilirsiniz.

Kendi eylem çağrımı konuya örnek olarak tam burada kullanabilirim.

Sizi teknik konular ile yormadan, hayalinizi web sitenize taşırız.
Sizi dinler, birlikte çalışırız. Hemen Arayın!

(Telefonum çalarsa işe yaramış demektir. Buradaki telefon linkine tıklayıp, beni arayan kişi sayısını bilmem mümkün mü? Elbette mümkün. Biraz gizem de kattıktan sonra tasarım konusundaki notlarıma devam edeyim.)

Ziyaretçi; sitenizi ziyaret ettiği ilk 5 saniye içerisinde aradığını bulabilmeli ve sitenizde vakit geçirmelidir. Bu süre, ziyaretçinizin sayfanızı biraz daha kontol etmek isteyip istemediğine, daha sonra gelip gelmeyeceğine karar vereceği kritik bir süre. Siz de iyi biliyorsunuz ki aradığını bulamayan, ikna olmayan ziyaretçiniz sitenizden çıkabilir, bunu istemiyoruz. Sitenizin açılma süresinin hızlı olmasının önemi de burada devreye giriyor. Yavaş açılan bir siteniz var ise o kritik ilk ziyareti başlamadan kaybedebilirsiniz. Sitenizin görünümü, tasarımı ve dikkat edilmesi gereken birkaç ipucuna artık sahipsiniz.

Başlamadan önce içeriği hazırlayın. Siteniz hangi hizmetleri veya ürünleri içermelidir?

Sizin işinizi sizden daha iyi kimse bilemez. Ürününüzü veya hizmetinizi en iyi siz tanırsınız. Ürün ve hizmetlerinizde diğer firmalarda yapılmayan, bahsedilmeyen noktalar yakalarsanız fark yaratırsınız. Basit bir konu değil elbette ama sitenizde farkınızı vermeniz ve rakiplerinizden sıyrılarak ön plana çıkmanız gerekir. Bunu sitede verebilmeniz için en temel koşul ürün resimlerinizin kaliteli olması, ürün tanımı veya hizmetlerinizin anlatımının özgün bir şekilde, kendi cümleleriniz ile yapılması olabilir.

İnce bir çizgi var tabi; ürün veya hizmet hakkında sayfalarca yazı yazmaktan kaçınmalı ama gerekli bilgileri ziyaretçinize ulaştırmalısınız.

İpucu; ürün veya hizmet tanımınız çok uzun ise özet kısmı hazırlayıp ziyaretçinin detay merak etmesi durumunda devamını okuyabileceği bir sistem kullanabilir. Bir ürün veya hizmetiniz için PDF dosyası hazırlayıp kısa makalenizin yanında paylaşabilirsiniz. Bu şekilde ziyaretçi bilgileri bilgisayarına indirebilir, başka bir zaman kalanını okuyabilir, detaylı bilgi için saklayabilir. Hazırlanan PDF belgesine logonuzu ve iletişim bilgilerinizi eklemeyi unutmayın.

Menü önemli bir nokta. Doğru organize edilmiş olmalıdır. Site ziyaretçilerinizin sitenizde kolayca gezinebilmesi ve aradığını bulabilmesi için doğru şekilde sıralanmış olmalı. Gereksiz menü isimlerinden kaçının ve menü içeriklerini gruplayın.

Örneğin; Basından haberleriniz ve resimli makaleleriniz olduğunu varsayalım. Bunu Haberler şeklinde bir menü altına yerleştirip ilgili sayfa altında kategorize etmeniz iş görebilecek.

Web sitenizin kaç sayfadan oluşacağına karar vermelisiniz. Standart bir sitede hakkımızda, yapılan işler, ürünler ve iletişim gibi olmazsa olmaz sayfalar vardır.

İhtiyaçlarınıza göre bu sayfalar; Blog, Galeri, Videolar, Hizmetlerimiz, Referanslarımız şeklinde çoğaltılabilir. İhtiyaçlarınızı en iyi siz bilirsiniz. Web sitenizin kaç sayfadan oluşacağına ve sayfaların isimlerine karar verirseniz bu web tasarımcınızı biraz daha hızlandıracak, web siteniz daha hızlı hazırlanacaktır.

Hangi renk, hangi font

Markanız ile uyumlu renk seçimi yapmanız önemli. Çok fazla renkten kaçının. Web site tasarımlarında bir yol; önce siteyi siyah beyaz olarak bitirmek ve vurgulanması gereken yerlerde daha önce hazırlanan renk paletinden faydalanmak olabilir.

Renk seçiminiz konusunda faydalanabileceğiniz harika bir kaynak; color.adobe.com/tr/explore

İster e-Ticaret Sitesi, ister kurumsal, isterse kişisel web sitesi olsun sitenizin tasarımında kullanılacak olan renklerin seçimi hedef kitleniz üzerinde olumlu etki yaratacak biçimde birbirlerine uygun olarak seçilmelidir. Başarısız seçilmiş ve birbiri ile uyumu olmayan renkler ziyaretçinize sizi doğru ifade etmeyebilir ve hatta siteden erken ayrılmasına sebep olabilir. “Dünyanın en kötü siteleri” cümlesi ile internette arama yaparak neyi yapmamanız gerektiğini görebilirsiniz. Burada iyi veya kötü örneği resimlerle paylaşmak istemedim.

Site fontunuz; Sitedeki başlıklar için bir font, metinler için başlık fontuna uyumlu bir font seçimi yaparak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Font eşleşmesi yani Font Pair diye adlandırılabilir. İki uyumlu eşleşmiş font siteniz için uygun olacaktır. Font seçiminiz için Google fontları çok güzel bir kaynaktır. fonts.google.com

Web Sitesi Tasarımında Kullanılacak Görsellere Karar Verin.

Kişisel, kurumsal web sitesi, e-ticaret sitesi fark etmeksizin sitenizde kullanacağınız görseller web tasarımının vazgeçilmez parçası ve tamamlayıcısıdır. Doğru ve yerinde kullanılacak görseller web sitenizi zengin gösterecek ve ziyaretçilerinizin sitenizde gezinirken iyi vakit geçirmesini sağlayacaktır.

Web sitenizin başarısı için görsel seçimi son derece önemlidir. Kendi yaratıcılığınızı kullanabilir, yapay zekadan destek alabilir veya profesyonel bir ekiple çalışabilirsiniz. Önemli olan, sitenizin hedef kitlenize hitap eden ve markanızın değerlerini yansıtan görsellere sahip olmasıdır.

Web sitesinde kullanılacak görselleri nasıl seçerim?

Kendi fotoğraflarınızı kullanmanız, en iyi seçenektir. Bu, markanızı ve ürünlerinizi daha özgün bir şekilde temsil eder. Eğer bu mümkün değilse, lisanslı ücretli görseller seçebilir veya ücretsiz görsellerden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz görsel kaynaklarından biri olarak www.pexels.com sitesini önerebiliriz.

Lisanslı görseller kullanırken, resmin lisans ücretinin ödenmesi gerektiğini unutmayın. Her zaman ilk tercihimiz, mümkünse kendi çektiğiniz resimleri kullanarak sitenizi oluşturmanızdır. Hayallerinizi gerçeğe dönüştürmek için bir fotoğraf makinesi alabilir veya telefonunuzla ürünlerinizi beyaz bir zemin üzerinde çekebilirsiniz.

Yapay zeka ile temsili resimler de üretebilirsiniz. Örnek olarak, kendi Web Tasarım sayfamda yapay zeka ile oluşturulmuş görseller kullandım.

Hayalinizde bir web sitesi var ve nasıl yapıldığına dair temel bilgilere sahipsiniz. Şimdi yapmanız gereken, bu bilgileri bir Word belgesinde toplamak ve fiyat araştırmasına başlamaktır. Hazırladığınız dokümanı bir tasarım firmasına ilettiğinizde, nokta atış fiyatlar alabilirsiniz.

Her işin bir uzmanı vardır. Yoğun iş yaşamınız içinde bu süreçlerle uğraşmak istemiyorsanız, profesyonel bir web tasarım firmasıyla iletişime geçerek iş alanınızı anlatıp tanımlamanız en iyi çözüm olabilir.

Web sitesinin fiyatı ne kadardır?

Web sitenizi ortalama 5.000 TL den başlayan fiyatlar ile yaptırabilirsiniz. Site maliyeti sizin isteklerinize, sitenizin amacına ve yazılımına bağlı olduğu için 50.000 TL belki daha fazla maliyetler ile karşılaşmanız mümkün.

Her web sitesinin tasarımı özgün olduğundan teklifler alarak araştırmanızı yapabilirsiniz. Bununla birlikte web sitenize hosting (sitenizin bulunduğu alan) ve domain (isim hakkı; sitenizin adı) için yıllık ödeme yapacağınızı da belirteyim. Tercihen birkaç yıllık peşin ödeme yapabilirsiniz. Bu ödeme yıllık 800 TL’den başlayabilir.

Web sitesi teklifi alırken nelere dikkat edilmelidir?

Web tasarımınız için teklif ve detaylarını mutlaka yazılı olarak isteyin. Aldığınız teklifte nelerin yapılacağı açıkça belirtilmiş olmalıdır. Sitenizin yayına açılma tarihi ve hizmet süresi net belirtilmiş olmalıdır.

Mümkünse, bu sürecin bir sözleşmeye bağlanması faydalı olabilir. Faturanız ve aldığınız teklifleriniz genellikle sözleşme niteliğindedir. Teklif aldığınız firmanın referanslarını incelemek, tasarım kabiliyetlerini değerlendirmenize yardımcı olacaktır. Çalışmak istediğiniz firmanın daha önce yaptığı projelerden birkaçını arayıp, müşteri memnuniyetleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Ne istediğinizi ve ne zaman istediğinizi, web sitesi teklifi aldığınız firmaya her zaman yazılı olarak bildirin ve cevabınızı da yazılı olarak talep edin. “Bu şekilde konuşmuştuk, siz bu şekilde istemiştiniz” gibi tartışmalar zaman kaybına neden olabilir. Mutlaka yaptırdığınız işin faturasını alın ve ödemenizi yaparken firmanın ticari hesaplarına transfer yapın. Dekont açıklamanıza havalenin ne için yapıldığını ve hangi fatura için olduğunu eklemeyi unutmayın.

İsim hakkınızın tarafınıza tescil edilmesini isteyin. Sitenizi kaybetmemek için isim hakkı son derece önemlidir. Alan adınızın (domain) sizin yönetiminizde olmasını mutlaka öneriyoruz. Web siteleri yeniden yapılabilir veya güncellenebilir; ancak isim hakkınızı kaybederseniz, en başa dönebilirsiniz, bu da istenmeyen bir durumdur.

Web Sitenizin yönetimini siz mi yapacaksınız?

Sitenizin bir yönetim panelinin olmasını öneriyoruz. Bu şekilde yeni yazılar, resimler ve yeni ürün tanıtımları girebilirsiniz. Bir diğer yöntem ise anlaştığınız firmanın güncellemelerinizi yapması olacaktır. Bu durum genellikle kendi firmanızda bu iş için ayıracağınız iş gücü olmadığında tercih edilebilir.

Yıllık anlaşma yaparak güncellemelerinizi onların yayınlaması için yapılacak güncellemeyi mail ile gönderebilirsiniz. Yıllık ödeme maliyetleriniz azaltmak istiyorsanız önerimi kendi web sitenizi güncellemeniz olabilir. Yönetim paneli olan bir web sitesi talep edebilirsiniz. Web sitenizin yönetim panelinizin olması, web tasarım maliyetini etkileyebilir. Rakiplerinizin önünde kalmak istiyorsanız sitenizi güncel ve özgün tutmalısınız.

Dünya çapında web'de 1,5 milyardan fazla web sitesi olduğu biliniyor. Kaynak

Yaklaşık rakamlarla İnternet Dünyasında 1 saniyede neler oldu.

1.163 Instagram fotoğrafı yüklendi, 10.027 Tweet gönderildi, 102.660 Google araması yapıldı, 3.151.147 E-posta gönderildi, 95.819 YouTube videosu görüntülendi.

Sosyal medya gücünü kullanın.

Elbette profesyoneller gibi tasarım yapamıyor olabilirsiniz. Web siteniz yanında mutlaka Instagram, Facebook, Youtube hesaplarınızın olması ve içeriklerinin olması elinizi güçlendirecektir. Web siteniz için teklif alırken bu desteği istemeyi unutmayın.

Sosyal medya ortamlarınızda paylaşımlar tasarlamak için kullanabileceğiniz birkaç linki paylaşıyoruz.

Web sitesi satın almak mantıklı mı?

Bir ziyaretçimizden gelen soru: Daha önce yapılmış bir internet sitesi satın almak mantıklı mı? Hali hazırda yapılmış, ismi ile internette bir yer edinmiş internet sitesi satın alma avantajlı mı?

Bazı avantajları ve dezavantajları olduğunu söyleyebilirim. Öncelikle; analizini yapadan, geçmişini tam incelemeden ve maliyet değerlendirmesi yapılmadan, daha önce yapılmış internet sitesi alma sizi üzebileceği gibi mutlu da edebilir.

Avantajları;

  • Hızlı bir başlangıç yapmış olabilirsiniz. İletişim bilgilerinin değiştirilmesi ile siteniz hazır olabilir.
  • Hazırda bir müşteri kitlesi, ziyaretçileri olabilir. Ürünleri veya hizmetleri ön planda olabilir. Bu durum reklam maliyetlerinizi azaltabilir.
  • Bir marka değerine sahip olabilir. Web sitesinin ismi kolay, akılda kalıcı ve amacına uygun olabilir.
  • Hali hazırda gelir elde eden bir site olabilir. Satın alınmak istenen bir evin içinde kiracısı olması gibi düşünebilirsiniz.
  • Site tasarımında kullanılan yazılım kolayca siteyi büyütmenizi sağlıyacak ise yeni yazılım maliyetlerinizi azaltabilir.
  • Bir e-ticaret sitesi ise belki de hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Nelere dikkat edilmeli;

  • Site geçmişi araştırmalı, bu sitenin linki, ismi nerelerde kullanılmış, önceden kime yada kimlere aitti?
  • Sitenin geçmiş ziyaretçi analizlerini incelemeli ve 2 ay süre ile gözlem altına alınmalıdır.
  • Ziyaretçilerinden elde edilen gelir gider tabloları incelenmeli. (e-ticaret sitesi ise satışlarına bakılmalıdır.)
  • Arama motorlarında çıkan sonuçlar analiz edilmelidir.
  • Geliştirilebilir olup olmadığına dikkat edilmeli. Yeni makale, ürün eklemenin kolay olup olmadığı incelenmelidir.
  • Kullanılan yazılım özel yazılım ise kim yapmış? Güncelemeye devam edecek mi? sorularına yanıt aranmalıdır. Aynı firma ile yeni anlaşma maliyetleri nelerdir? Kullanılan yazılımı başka bir yazılımcı kullanabiliyor ve güncelleyebiliyor mu? Yetkin, bağımsız birden fazla yazılım firmasına sorulmalıdır.
  • Satıcı ile kurulan iletişimde size destek süresi nedir? Sorularınızı açıklıkla yanıtlayabiliyor mu?
  • Aldığınız fiyat piyasa koşullarına göre uygun bir fiyat mı? Yenisini yaptırmak ile yapılmış web sitesi satın almak arasında fiyat farkları incelenmelidir.
  • Birden fazla firmadan; hem almayı düşündüğünüz internet sitesi için yaklaşık fiyat hem de benzeri web sitesi için verecekleri teklifleri toplamanız, değerlendirmeniz önemlidir.

Soru ve önerilerinizde bizimle iletişime geçebilir veya burada cevabını bulamadığınız sorunuzu aşağıdaki form ile bize sorabilirsiniz, makalemize ekleriz.Sıradaki Makale : Web Tasarım Firması Seçimi

crosschevron-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram